Dont dream it, DO IT!

Yeah right lixåm..man kan drömma om allt, men man kan int göra allt, elr kan man? höh jävla filosofi..Men iaf idag had Lina vari å tala me studiehandledaren och efter en stund kommer hon å säger att hon ska ring ti YA å se om e fanns nå lediga platser på frisör, å man e som; wait what!? men ofc, va de ju bara nå som hon & även jag kunde drömma om, inga lediga platser alltså. Börja tänk på vafan vi gör i gymnasiet för? vi e ju int dom sårters människor som pluggar å tycker att filosofi, kemi, historia m.m är roligt? så då halft sprang Ida, jag & Lina till studiehandledaren fö att ta reda på lite mera saker, å kom därifrån med lite mera lungnande närver. Men ikväll satt Lina och jag ännu och diskuterade saken, å kom fram ti att gymnasiet är INTE vår grejj! Får man en utbildning av studenten? nej! så varför går man i gymn då? för att bli smart & mera allmänbildad? höh yeah right, 1år efter studenten minns man ingenting, man har bara en vit mössa, pressenterna är väl kvar men pengarna är nog redan slut för länge sen.. Och hur fan ska man klara studenten? okej, tror nog att ja klarar den, men jag är nu absolut inte den sårters person som sitter inlåst i mitt rum 2-3h varje dag ca 1 månad för att läs till studenten? FYFAN! får bara så jävla ångest! hur kunde man vara så jävla dum i 9an och välja gymnasiet när man just nu kunde gå på YA till frisör? hmpf..det är väl bara att IN-SE-FACK-TUM att man har gjort ett lite dåligt val, men det måste man väl leva med..tycker jävligt synd om de nya ettorna som valde gymnasiet och inte är intresserad av filosofi, histora och alla dom ämnena..
Intresset för läsning ligger just nu på -0, men ska iaf försöka tänka possitiv :) får ju va med alla mina vänner och..och ja, det var väl det bästa med gymnasiet :) och maten förstås, den är bra, oftast iaf :)

J

Kommentarer
Postat av: janke

tänkt bara påpek att lolle faila me headern (ele tu?) ska va: "WhatEVER doesn't kill you, makeS you stronger" :D

2011-08-23 @ 22:46:17
URL: http://www.facebook.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0